Login with your mymap account.
Click on the "Vehicles" option available at the bottom of the home page.
Click on the “Vehicles” option available at the bottom of the home page.
Click on the vehicle you want to view, out of the registered vehicles.
Click on “Alert Settings” option available at the home page.
There you can set enable/disable options like engine start/stop, AC on/off, Overspeed alert, etc.
Click on “Alert Settings” option available in the app.
Enable the “Overspeed” option by setting a maximum limit.
Click on “Tracking” option on the home page.
Click on the dropdown menu in the end available at the top.
There click on “Set Geofence” and
Press SOS Button.
This would send a critical alert on the registered SOS mobile number and push notification to the logged in users in the mobile app.
Click on User Profile.
Click on SOS Mobile No. option at the end of the page.
Set a mobile number for SOS Alert.
Click on “User Profile” option.
Click on “Alert Mobile No.” available at the end of the page.
You will be asked to enter your pin generated at the time of installation.
Then you can change the number.
Click on “Tracking” option, you'll see after login.
Click on the dropdown menu in the end available at the top.
Click on Share Tracking. Mention the time period for which you want to share tracking(say,10 minutes).
Click on “Tracking” option, you'll see after login.
Click on the dropdown menu in the end available at the top.
Click on Share Tracking.
Click on share history.
There you can share either the route or playback tracking of your vehicle for a selected date and time.
You can check active logins by clicking on “Active Mobile” & “Shared Tracking” option available in the app.
Click on “Active Device” option.
You can see the number of devices registered. Unregister any device by entering the pin.
Click on “Miscellaneous” option.
Click on “Service Due Reminder”.
Enter the number of kms after which the service is due or enter a date.
Click on “User Profile”.
Out of Profile & Account click on Account available on the top.
You will get your account status.
When unable to login, Make sure you are entering the correct username & Password.
Still not Logged In.?? Try resetting the password.
If nothing works, Contact Us.
While logging in to the app, you will see a Forgot Password option.
Simply click on it and follow the steps to reset your password.
माइमैप ऐप से अपना अकाउंट लॉगिन करे.
लॉगिन के बाद, होम पेज पर अवेलेबल "वाहन" ऑप्शन पर क्लिक करे और अपनी वाहन का स्टेटस देखे.
लॉगिन के बाद, होम पेज पर अवेलेबल "वाहन" ऑप्शन पर क्लिक करे.
रजिस्टर्ड वाहन की सूचि मे से जिस वाहन का स्टेटस देखना चाहते है उस पर क्लिक करे.
होम पेज पर अवेलेबल "अलर्ट सेटिंग्स" ऑप्शन पर क्लिक करे.
यहाँ आप अन्य ऑप्शन्स जैसे की इंजन स्टार्ट/ स्टॉप, ऐसी ऑन/ऑफ, ओवरस्पीड अलर्ट, आदि के लिए नोटिफिकेशन्स इनेबल/ डिसएबल कर सकते है.
SOS बटन दबाये.
यह आपके पांच रजिस्टर्ड नंबर पर महत्वपूर्ण अलर्ट भेजेगा तथा मोबाइल ऐप मे लॉगिन यूज़र को पुश नोटिफिकेशन भेजेगा.
यूज़र प्रोफाइल पर क्लिक करे.
पेज के एन्ड मे SOS मोबाइल नंबर ऑप्शन पर क्लिक करे.
SOS अलर्ट के लिए मोबाइल नंबर सेट करे.
यूज़र प्रोफाइल ऑप्शन पर क्लिक करे.
पेज के एन्ड मे अलर्ट मोबाइल नंबर पर क्लिक करे.
इंस्टालेशन के टाइम जेनेरेट किया पिन यहाँ एंटर करे.
यहाँ नंबर चेंज करे.
लॉगिन के बाद ट्रैकिंग ऑप्शन पर क्लिक करे.
पेज के टॉप मे ड्राप डाउन मेनू पर क्लिक करे.
शेयर ट्रैकिंग पर क्लिक करे. जितने टाइम के लिए ट्रैकिंग शेयर करनी है यहाँ सेट करे.
लॉगिन के बाद ट्रैकिंग ऑप्शन पर क्लिक करे.
पेज के टॉप मे ड्राप डाउन मेनू पर क्लिक करे.
शेयर ट्रैकिंग पर क्लिक करे.
शेयर हिस्ट्री पर क्लिक करे.
यहाँ से आप किसी दिन या टाइम की प्लेबैक ट्रैकिंग या रूट शेयर कर सकते है.
एक्टिव लोगिंस चेक करने के लिए ऐप्प मे अवेलेबल "एक्टिव मोबाइल" और "शेयर्ड ट्रैकिंग" ऑप्शन पर क्लिक करे.
एक्टिव डिवाइस ऑप्शन पर क्लिक करे.
यहाँ आपको अपने रजिस्टर्ड डिवाइस की सूचि दिखेगी. किसी डिवाइस को अनरजिस्टर करने के लिए उसपर क्लिक कर के पिन नंबर डाले.
मिसलेनियस ऑप्शन पर क्लिक करे.
सर्विस ड्यू रिमाइंडर पर क्लिक करे.
यहाँ रिमाइंडर की डेट डाले या नंबर ऑफ़ किलोमीटर्स जिनके बाद सर्विस ड्यू है, वो डाले.
यूज़र प्रोफाइल पर क्लिक करे.
पेज के टॉप मे अवेलेबल प्रोफाइल और अकाउंट ऑप्शन मे से अकाउंट पर क्लिक करे.
यहाँ अकाउंट स्टेटस देखे.
लॉगिन न कर पाने पर अपने अकाउंट का यूज़रनेम और पासवर्ड दुबारा चेक करे.
फिर भी लॉगिन न हो पाने पर पासवर्ड रिसेट करने की कोशिश करे.
न हो पाने पर हमसे संपर्क करे.